HTML

Vasvári - Database Vault, Advanced Security

Önálló laboratóriumi segédlet. Advanced Security, Database Vault dokumentációk, tesztelések, gondok, eredmények.

Friss topikok

  • Mosolygó Ferenc: Szia! Az Oracle-nél én foglalkozom a Database Vault-tal. Van egy általam készített demo script am... (2007.11.15. 15:14) Windows, Oracle telepítés
  • Sárecz Lajos: Szia! Nem éltél a felkínált kozultációs lehetőséggel. Ez azt jelenti, hogy gond nélkül haladsz a ... (2007.11.06. 11:48) Linux telepítés
  • vasvarianna: Az Oracle 10g telepítése elmaradt, miután a Linux telepítése várakozáson felüli sebességgel megtör... (2007.10.06. 14:06) bevezető

Linkblog

Windows, Oracle telepítés

2007.11.07. 00:17 vasvarianna

A telepítési dokumentációt  (http://download.oracle.com/docs/cd/B28359_01/install.111/b32281/toc.htm) követve az Oracle 11g for Linux a telepítést követően hibamentesen elindult, erről meggyőződhettem a webes Enterprise Managerbe való belépés után.
Láthatóan jól működött, képes voltam új adatbázist létrehozni, az adatbázismotor tulajdonságait megnézni, biztonsági beállításokat ellenőrizni. A többszintes modulok között nézelődtem.
De komolyabb munkát akkor még nem kezdtem, mivel arról akartam meggyőződni, hogy a linux újraindítása után a kívánt szolgáltatások (pl. Oracle Listener, Consol) automatikusan, a kívánt módon elindulnak, és ugyanezen futó állapotba kerülnek (sajnos elkövettem egy szarvashibát: nem mentettem le a működö 11g-ről screenshot-ot, ami az éppen működő Oracle-t mutatja a böngészőben).

Legközelebbi újraindítás után azt tapasztaltam, hogy a Linuxon kívül más nem indult el.
Újra dokumentációolvasás következett, amiből kiderült, hogy a telepítő nem is hozza létre a megfelelő szolgáltatás-indító bejegyzéseket egyik futási szinten sem (runlevel), azt kézzel kell megvalósítani.
Az ide vonatkozó dokumentációk (http://www.pythian.com/blogs/549/installing-oracle-11g-on-ubuntu-linux-704 - Ubuntuhoz, http://linux.togaware.com/survivor/Starting_Stopping.html)
olvasásába kezdtem, megpróbáltam a lehetőségekhez (Debian) mérten a lehető legkompatibilisebben eljárni a megfelelő init script létrehozásában. Ez részben működött is, de az adatbázismotor indulásakor a logokból visszakövetve olyan nem várt (és nem is dokumentált) hibát kaptam, amely után érdemben nem tudtam továbblépni.

Ezért nem vettem részt az DBVault konzultáción, hiszen el sem jutottam az adatbázisokig.


Örömmel tapasztaltam viszont, hogy Windows platformra is megjelent az Oracle 11g! A Windows XP SP2 image-emet visszatöltöttem a gépre, most indul a második roham az Oracle ellen, immáron Windows környezetben.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vasvari.blog.hu/api/trackback/id/tr96220880

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mosolygó Ferenc 2007.11.15. 15:14:59

Szia! Az Oracle-nél én foglalkozom a Database Vault-tal. Van egy általam készített demo script amit szívesen, megosztok veled. Küldj egy levelet a céges címemre és válaszként elküldöm. Üdv, Ferenc
süti beállítások módosítása